26. díl: Jak se píše… o reklamě na Facebooku

Hana Kratochvílová

Petr Handlíř patří mezi přední experty na výkonnostní reklamu na Facebooku. Spolu se svým týmem spravuje stovky reklamních účtů, milionové rozpočty a stará se růst lovebrandů jako Vasky, Woox nebo Grizly. V novém díle prozradil, co podle něj v reklamě na Facebooku nejlépe funguje a proč už dávno nestačí reklamu „nějak naklikat“.

„Reklama na Facebooku se extrémně profesionalizovala a myslím, že zlaté časy, kdy stačilo tam něco naklikat – a ono to fungovalo, jsou dávno pryč,“ tvrdí Petr. Podle něj počet firem inzerujících na Facebooku skokově narostl hlavně během covidu – a s konkurencí vzrostl i tlak na to, aby reklama přinášela kýžené výsledky. „E-shopy, které s reklamou pracují profesionálně, lépe zvládnou i období, kdy jim klesnou tržby. Dobře totiž ví, co jim funguje a mohou na to navázat,“ doplňuje Petr.

Ujasněte si cíl, testujte a laďte

Tým Petra Handlíře se typicky stará o malé a střední e-shopy a ke spolupráci přistupuje hodně partnersky: „Jsme dost praktičtí. Místo workshopů a měsíců příprav spíš testujeme a spolu s klientem průběžně ladíme, co pro něj nejlíp funguje,“ říká Petr a zdůrazňuje, že jediná správná cesta pro nastavení reklamy na Facebooku neexistuje.

Zásadní je především cíl. Chcete na sítích spíš budovat značku, nebo prodávat? Nesnažte se smíchat všechno dohromady a tvořit „hybridy.“ Petr už byl u mnoha projektů, kterým se tento přístup nevyplatil.

Petr Handlíř a Jan Sýkora v podcastovém studiu

Expert na výkonnostní reklamu na Facebooku Petr Handlíř a suplující moderátor Jan Sýkora v podcastovém studiu.

Čím vyšší rozpočet, tím lepší výsledky?

V podcastu jsme narazili i na často diskutované téma – kolik do reklamy na Facebooku investovat? Ani tady nemá Petr univerzální řešení: „Řekl bych, že větší rozpočty vás rychleji dostanou k cíli – těžíte totiž z vysokého objemu lidí, které reklama zasáhne a získáte více dat, ze kterých se Meta učí, jak reklamu co nejlépe zacílit. Ten vlak se prostě rychleji rozjede,“ vysvětluje. Jeho klienti do reklam investují desetitisíce i miliony.

Petr zdůrazňuje, že přímá úměra čím víc peněz, tím lepší výsledky, striktně neplatí. „Od určitého bodu už se vám další investice do reklamy nevyplatí, její doručování nebude tak efektivní a budete ji přeplácet,“ říká. Při správě reklamy proto dbá na reporting, na základě kterého rozpočty upravuje: „Každý klient bude mít hranici, kdy se další investice do reklamy nevyplácí, jinde,“ dodává Petr, jehož tým spravuje reklamní účty asi 110 značek.

V podcastu také zaznělo, odkud brát inspiraci pro nastavování reklam, jak zkombinovat reklamu na Facebooku a PPCčka a jak moc vážně máte brát rady od poradců z Mety. Pusťte si celý díl tady: